De laatste rechte lijn

18 juli 2019 - Beernem, België

20u32, met grijs doef weer buiten zit ik achter een zware houten tafel huis/katoppas te spelen.
De hyperactieve kat onderbreekt letterlijk mijn laatste voorbereidingen, getuige de gevallen bloempot (sorry Julie!)
en de krassen en krabben in de linkerbovenbil. De afleiding doet wel deugd.

Tijdens mijn zoektocht naar het laatste materiaal dringt het nog niet helemaal tot me door dat ik binnen enkele dagen voor 4 maand weg ben. Om daarna weer een 5 maand weg te gaan. Komt het door de "pauzeknop" die stevig werd ingeduwd omdat ik één week mee
was op kamp als kok? Het feit dat de uitwuifavond overweldigend was? Al die mensen die ik graag heb op enkele vierkante meters samen gepakt. De aura van oprechte betrokkenheid zweefde rond hen. Elke keer als ik er passeerde waren er verschillende die vragen stelden, een cadeautje gaven, een liedje zongen of waren er langdurige schouderkloppen die 3 keer poeften op mijn schouderblad.

Brugge

Al die warmte deed veel deugd maar was bij momenten overdonderend waardoor ik mij terug trok naar mijn schuilhoekje. Het einde aan de toog van de bar, waar ik me voorovergebogen met een biobier in de hand alles overschouwde en observeerde, heeuurluk! Na het danszweet te hebben afgewreven, een late night radioshow te hebben gemaakt omstreeks 4u de vélo op om van Brugge terug naar Beernem te keren. Alle training moet je meepikken. Shout out naar mijn zus om alles perfect in het thema in te kleden en vele mensen aan te porren om af te komen in koerstenue. Voor een voorbijganger zag het er maar een niet-alledaagse wielerclub uit.

De afscheidstournee zit er bijna helemaal op. Eind juni al een deel collega's daarna de uitwijfavond, vervolgens papa en de grootouders en om af te sluiten Hannes, Bieke en mama. De honger om te vertrekken neemt elke dag toe, het besef dan weer niet. Waarschijnlijk zal die afwerende bubbel van 'afscheid nemen en voorbereidingen' pas onder de brandende Spaanse zon uit elkaar springen.

1. Gaëtan Pintelon:
    21 juli 2019
    Un buen viaje Warre !
  2. Warre Maertens:
    23 juli 2019
    Thanks Gaëtan
  3. Hugo en Veronique:
    24 juli 2019
    Hallo Warre,wij zijn vreemden van elkaar ,maar vandaag zaten wij toevallig op een terras in De Haan naast je mama ,we raakten aan de praat en zij was vol van hé avontuur ,vandaar onze interesse om met jou mee te gaan op avontuur ,groeten Hugo en Veronique uit Varsenare
  4. Els:
    26 juli 2019
    Merci Hugo en Veronique, hoe meer volgers, hoe meer het gevoel van gerustheid, hoe bizar het ook mag lijken!

Grtjs
  5. Katrien Redde: